tecnològic PAS

Eines i serveis per al teletreball del PAS

En aquesta pàgina es concentren les pautes d'ajuda i els serveis que el Servei d'Informàtica de la UA ofereix al personal d'administració i serveis per al teletreball. Es tracta d'una informació viva que va ampliant-se.

Webinars d'experiències de treball a distància del PAS 

Durant el mes de maig hem celebrat 6 webinars amb experiències de diverses unitats que ens han descobert maneres de treballar útils per al treball a distància. Potser t'interessarà veure els materials de consulta i tindre les referències de les unitats que estan treballant així.

  • Planifica quins materials necessitaràs per a treballar des de casa. Fes-ne una còpia amb els recursos que t'indiquem en l'apartat de Còpia de materialsCompte amb els materials que incloguen dades sensibles.
  • Comprova que tens l’equip i els requisits tecnològics que pugues necessitar per a treballar des de casa: espai lliure d’emmagatzematge, micròfon, webcam, aplicacions, connexió a internet suficient...
  • Preveu quines aplicacions necessitaràs a casa i assegura’t d’instal·lar-les correctament. Mira l’apartat d’aplicacions per a treballar des de casa.
  • Planifica com comunicaràs als usuaris les noves condicions d’atenció al públic. Recorda que pots utilitzar la web de la unitat per a fer-ho.
  • Planifica de quina manera et comunicaràs amb el teu equip de treball. Consulta les opcions que et proposem com a eines de comunicació en grup.
  • Preveu com custodiaràs les contrasenyes necessàries per a fer la faena des de casa.
  • En cas que necessites algun servei no enunciat en els apartats d'aquesta pàgina, el o la responsable de la teua unitat o servei l'haurà de sol·licitar a la Gerència per correu electrònic.
  • Neteja el correu de la UA per a disposar d’espai en la bústia.

 

  • Grups de treball d’UACloud: pots crear un grup de treball amb l’eina “Grups de treball” en UACloud. És una espècie de llista de correu a què podràs enviar missatges, amb què podràs compartir fitxers d’UADrive, etc. Consulta l’ajuda per a la creació de grups de treball en UACloud.
  • Signal: aplicació per a Android, Windows i Mac recomanada per la Comissió Europea per a la comunicació entre els seus empleats per les garanties de seguretat. Funcionament molt similar al Whatsapp o Telegram. Pots descarregar Signal des del webNou 18-3-20 Recomanat
  • Teams: si tens compte MSCloud, pots utilitzar Teams per a crear xats, gestionar videotelefonades i organitzar la faena en grup. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA. Per a més informació, consulta la web sobre reunió, gravació o difusió de vídeos de la UA. Problemes de servidors actualment .
  • Red UA: permet accedir a l’aula d’informàtica virtual (per a utilitzar les llicències disponibles de programari instal·lat en aules d’informàtica), als recursos electrònics de la Biblioteca Universitària, a les bases de dades documentals locals de la UA i al gestor bibliogràfic Reference Manager.
  • VPN: permet que un equip extern passe a formar part de la xarxa corporativa i puga accedir als recursos de la UA com si estiguera dins del campus. Si es vol accedir als recursos d'un PC en concret, caldrà sol·licitar-ho justificadament a la Gerència per correu electrònic.

Consulta la informació detallada d’aquests serveis en la pàgina sobre accés extern als recursos de la UA.

Per a disposar dels documents de treball que necessites a casa, tens diverses opcions.

  • UADrive: pots guardar fitxers en UADrive. L’espai és restringit, però els fitxers s’allotgen en els servidors de la UA. Consulta l’ajuda sobre UADrive.
  • Google Drive: si tens un compte GCloud de la UA, pots pujar els fitxers i les carpetes a Google Drive en web o sincronitzar-los automàticament amb l’aplicació Google Backup & Sync. Tens espai il·limitat. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
  • OneDrive: si tens un compte MSCloud de la UA, pots pujar els fitxers i les carpetes a OneDrive en web o sincronitzar-los automàticament amb l’aplicació OneDrive. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  (1TB inicial) Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.

 

 

  • Trello: intuïtiva i senzilla, permet organitzar el treball com si usàrem post-its virtuals i treballar en grup. Podeu veure com funciona Trello en aquests vídeosNou 16-3-20
  • Google Keep: eina de post-its virtuals. Pots fer llistes de control (checklists), etc. Accessible amb el compte de GCloud. Molt intuïtiva. Pots compartir els post-its amb altra gent. Pots veure com funciona Google Keep en aquests vídeosNou 16-3-20
  • Calendari de Google: si tens compte GCloud, pots utilitzar el calendari de Google. Pots incorporar a aquest calendari els calendaris de l’aplicació Horaris d’UACloud. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
  • Calendari d’Office: si tens compte MSCloud, pots utilitzar el calendari d’Office. Pots incorporar a aquest calendari els calendaris de l’aplicació Horaris d’UACloud. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA. Consulta com es pot exportar el calendari en l’ajuda d’Horaris.
  • Teams: si tens compte MSCloud, pots utilitzar Teams per a crear xats i organitzar la faena en grup. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UAProblemes de servidors actualment 
  • Webmail: compte, perquè no podràs consultar els correus tingues arxivats en l’ordinador. 
  • GCloud:  si tens compte GCloud, pots utilitzar el correu de GCloud (Gmail). Pots readreçar el correu UA des del Webmail. Atenció, perquè no podràs consultar el correu que tingues arxivat en l’ordinador si no el puges al compte de GCloud. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre com pots crear un compte GCloud en Serveis Externs de la UA. Consulta també com pots readreçar el compte UA a GCloud o pujar els correus que tens en Thunderbird a GCloud.
  • MSCloud:  si tens compte MSCloud, pots utilitzar el correu de MSCloud (Outlook). Pots readreçar el correu UA des del webmail. Atenció, perquè no podràs consultar el correu que tingues arxivat en l’ordinador si no el puges al compte de MSCloud. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
 
Videoconferències

 

  • Meet: si tens un compte GCloud de la UA, pots usar Meet per a fer videoconferències. No has d’instal·lar cap aplicació, perquè funciona per web i només has de proporcionar un enllaç als participants. Pots gravar la videoconferència. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA. Recomanat 
  • Adobe Connect: pots accedir a una sala de videoconferència en la targeta de Vértice, en UACloud. Hauràs d’instal·lar alguns paquets en l’ordinador abans de poder crear o unir-te a la videoconferència.
  • Teams: si tens un compte MSCloud de la UA, pots usar Teams per a fer una videoconferència amb diversos participants. Pots gravar la videoconferència. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA. També pots consultar la pàgina d’ajuda per a Skype EmpresarialProblemes de servidors actualment 

Per a més informació, consulta la web sobre reunió, gravació o difusió de vídeos de la UA.

Consulta les recomanacions de protecció de dades per a les videoconferències. Nou 22-3-20

 
Compartir materials

 

  • UADrive d’UACloud: pots penjar fitxers per a compartir amb altres companys en UADrive. Pots ajudar-te dels Grups de treball d’UACloud. Pots consultar l’ajuda sobre UADrive.
  • Google Drive: si tens un compte GCloud de la UA, pots pujar fitxers o carpetes a Google Drive i compartir-los amb companys. Tens espai il·limitat. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA. Aprén com funciona en aquest taller de Google Drive.
  • Microsoft OneDrive: si tens un compte MSCloud de la UA, pots pujar fitxers o carpetes a Google Drive i compartir-los amb companys. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  (1TB inicial) Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
 
Suite ofimàtica

 

  • Google Drive: suite ofimàtica completa en web si tens compte GCloud. No cal instal·lar aplicacions i funciona amb el navegador. Permet l’edició col·laborativa. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud.  Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
  • Office 365: suite ofimàtica completa si tens compte MSCloud. Es pot instal·lar en 5 ordinadors i 5 dispositius mòbils diferents. També té accés a una versió en línia del paquet que permet l’edició col·laborativa. Si no t’has creat el compte, pots fer-ho des de la targeta de Serveis Externs en UACloud. Consulta l’ajuda sobre Serveis Externs de la UA.
  • LibreOffice: suite ofimàtica completa de codi lliure i gratuïta amb editor de textos, full de càlcul, base de dades, presentació de diapositives, etc. Pots descarregar-la des de la web de Libreoffice.

A causa de la situació excepcional, que està saturant el servei, qualsevol altre mitjà de contacte per a sol·licitar suport tècnic no serà considerat via prioritària.

  • CAU: 965909393 Via no prioritària

L'atenció telefònica serà secundària respecte a la resposta als formularis de petició d'ajuda.

  • Tens la informació necessària a casa (documents de treball, fitxers...)
  • Tens l’equip tecnològic necessari a casa (dispositius, connexió i aplicacions).
  • Has comunicat les noves condicions d’atenció al públic als usuaris.
  • Tens les dades de contacte dels centres d’ajuda de la UA per si els necessites (secretaries de centre, CAU, Servei d’Informació...).