Guia per a l'avaluació online alus

Guia de l'avaluació en línia per a l'alumnat

A continuació podràs consultar els aspectes tècnics que has de conéixer per a afrontar el procés d'avaluació online.

La data i hora de les proves d'avaluació estan accessibles des de la guia docent de cada assignatura. Pots accedir a la teua guia docent copiant aquest enllaç i canviant XXXXX pel codi d'assignatura que busques: https://cvnet.cpd.ua.es/Guia-Docente/?wlengua=ca&wcodasi=XXXXX&scaca=2019-20#

• Estigues informat del tipus de prova que hauràs d'afrontar. Si tens dubtes, contacta amb el professorat.
  • Posa a hora el rellotge de l'ordinador i recorda que el temps de la prova és el que t'indica el professorat. No hi ha botó de pausa.
  • Usa preferentment un ordinador de taula o un portàtil per a fer les proves d'avaluació. Són dispositius més adequats per al tipus de treball que se't demanarà en moltes de les proves.
  • Revisa les recomanacions per a evitar el problemes de xarxa.
  • Intenta evitar les distraccions en el moment d'afrontar la prova: no atengues el Whatsapp, les xarxes socials, etc., i intenta que no hi haja més gent amb tu en la mateixa estança.
  • No uses aplicacions de descàrrega de fitxers (uTorrent, eMule, etc.) o streaming de música o vídeo (Youtube, Netflix, Spotify, HBO...) mentre fas l'examen. Ni tu, ni ningú de la família.
  • El dia de la prova d'avaluació, connecta't una estona abans que comence i prova que internet et funciona i que pots accedir a la plataforma que s'usarà.
  • No entres a la plataforma que usaràs per a fer la prova en diverses pestanyes del navegador simultàniament. Usa'n una per a no provocar conflictes.
  • No esperes al final del tot per a enviar la prova. Si la teua connexió va lenta o tens un problema d'última hora, pots quedar-te sense lliurar l'examen.
  • Tin obert el canal d'incidències síncron que t'haurà habilitat el professorat de l'assignatura per a comunicar-li qualsevol incidència que tingues.
  • Si has d'adjuntar fitxers, recorda que cada aplicació té uns límits de pes per al fitxer. Tin-los presents.

Segurament t'has enfrontat ja a algun simulacre d'examen, però, per si de cas, et mostrem com es contesta cada tipus d'examen segons l'aplicació en què estiga convocat

Utilitza el canal d'incidències que et deu haver creat el professorat per a posar-t'hi en contacte. Si no t'han anunciat prèviament el canal que posaran en marxa, demana per favor que te'l recorden.

• No et poses nerviós/osa.
  • Fes captures de pantalla de la incidència, si pots.
  • Envia les proves de la incidència al professorat a través del canal d'incidències que ha posat a disposició dels alumnes i guarda-te'n una còpia. Pots enviar-los, a més, una tutoria.
  • Si la incidència es resol, continua fent la prova i acaba-la. Amb posterioritat podràs parlar amb el professorat perquè analitzen el teu cas.
  • Recorda que les incidències es comuniquen sempre de manera dialogada i educada. Sempre és més fàcil obtenir la resposta que busquem si plantegem les coses bé.

Es considerarà suficient la identificació de l'alumnat a través de l'usuari i contrasenya en les aplicacions que es validen a través del CAS (UACloud) o en les que es validen a través de GCloud o MSCloud. A pesar d'això, segons la normativa que regirà l'avaluació no presencial de les convocatòries C3 i C4 i la instrucció interpretativa sobre l'avaluació no presencial es podrà sol·licitar la identificació dels estudiants amb càmera i acarament amb document d'identitat.

En el cas dels exàmens orals, es pot sol·licitar la identificació a través del document d'identitat o el carnet d'estudiant.

El procés de revisió d'exàmens es regirà pel Reglament per a l'avaluació dels aprenentatges de 2015 i la modificació parcial del 2018.